Konnichiwa.!*-*Merre keveredtél Kedves?!... Hát, ha már itt vagy nézz csak körül..reméljük tetszeni fog az amit látsz .Nos az oldal ugyebár amint láthatod Japánnal azAnimékkel,Mangákkal és mindennel ami ezzel kapcsolatos foglalkozik.Hogyha már úgy is erre jártál kérlek írj a vendégkönyvbe. Mivel ketten szerkesztjük az oldalt ezért használd a többes számot.^^" Arigatooooo.~.^ [Ui.:Olyan modul nincs fent ami üres lenne!]
Szeretnéd megnézni milyen újdonságok vannak, vagy esetleg hirdetnél, kattints az Oldalmenüpontra.Esetleg megszeretnéd nézni mi a divat a japán tiniknél? Akkor katt ide:Japán divat.Viszont, ha a szigetország érdekel akkor a Japán menüpont való a számodra.Tetszenek aMangák&Animék ?Vagy Videók-at esetleg Képek -et szeretnél nézni,de még Extrazvagy a cuki a Hello Kitty is érdekelne?^^ Vagy megosztanád a véleményed egy-egy témával kapcsolatban a Mini Fórumban? :)
zene kedv
msn időjárás
tévé dátum, óra
szeretem valami jó
bejegyzés cím
18/20
~cserék~
Jelentkezni a Chatben vagy a Vendégkönyvben tudsz.
Japán fanatikusok.:
Indulás: 2007-08-08
Kawaii Cukiságmérő
A cukiság pszichológiájának elméleti
vonatkozásai után cukiságelméleti bevezetőnk gyakorlati irányba fordul:
a japán cukiság-mánia, a kawaii alapjaiba vezeti a kedves olvasót. Ha
látta már a japán légitársaság repülőgépén Picachut, esetleg megtekintette a
Kill Bill című filmet, és felfigyelt arra, hogy még a legdurvább japán gyilkos is óvodásnak
van öltözve, esetleg értesült arról, hogy kicsoda Hello Kitty, akkor Ön ismeri a japán kawaiit.
A cukiság a hetvenes években lett a japán kultúra meghatározó eleme, népszerűsége azóta is töretlen.
A nyugati társadalmak tagjai számára gyakran
furcsának, gyerekesnek tűnik, amikor például kormányzati közleményekben, közszolgálati
hirdetésekben, katonai felhívásokban vagy repülőgépek dizájnjában találunk szupercuki lényeket,
írja a Wikipedia.
Brian McVeigh és Donald Richie, a japán cukisági trendeket vizsgáló társadalomkutatók
arra a következtetésre jutottak, a kawaii ”nem csupán a divat körforgásának egyszeri
hóbortja, sokkal inkább a mindennapi élet ’mértékadó’ esztétikuma”.
A divat világában a cukiság leginkább a fiatal, tízes éveik végén, húszas éveik elején járó nők népszerű trendje: temérdek rózsaszínnel, megszámlálhatatlan fodorral és kizárólag gyerekruhának tetsző öltözettel. A kiegészítőkön pedig kötelező jelleggel valamilyen nagyfejű, nagy szemű rajzfilmfigura szerepel. Összegezve, a kawaii szempontjából ideális magyar valóságban Gyurcsány Ferenc Mazsolás mappával a kezében tárgyal a rózsaszín miniszoknyás, fehér térdzoknis Lamperth Mónikával.
És hogy mi ennek a magyarázata? McVeigh és Richie szerint a kawaii a Japánban jellemző nemi esélyegyenlőtlenséghez köthető. A távol-keleti ország közéletében a nők mindig háttérbe szorultak, sosem volt jelentős feminista áramlat. A kutatók szerint a fiatal nők infantilizálódása egyfajta rózsaszínű kulturális kritika, Hello Kittyvel átitatott segélykiáltás a férfidomináns társadalomban. Ugyanakkor a gyengeség és a védtelenség reprezentációja a kutatók szerint fenn is tarthatja, meg is erősítheti ezt a társadalmi státuszt, az erőtlen, cuki terepen kijelölve a nők „megfelelő helyét”.