*Pumagirls.gp_________Csiharu&Koizumi Japanese site*


Konnichiwa.!*-*Merre keveredtl Kedves?!... Ht, ha mr itt vagy nzz csak krl..remljk tetszeni fog az amit ltsz .Nos az oldal ugyebr amint  lthatod Japnnal  az Animkkel, Mangkkal s mindennel ami ezzel kapcsolatos foglalkozik.Hogyha mr gy is erre jrtl krlek rj a  vendgknyvbe. Mivel ketten szerkesztjk az oldalt ezrt hasznld a tbbes szmot.^^" Arigatooooo.~.^ [Ui.:Olyan modul nincs fent ami res lenne!]


Szeretnd megnzni milyen jdonsgok vannak, vagy esetleg hirdetnl, kattints az Oldal menpontra.Esetleg megszeretnd nzni mi a divat a japn tiniknl? Akkor katt ide:Japn divat.Viszont, ha a szigetorszg rdekel akkor a Japn menpont val a szmodra.Tetszenek a Mangk&Animk ?Vagy Videk -at esetleg Kpek -et szeretnl nzni,de mg Extraz vagy a cuki a Hello Kitty is rdekelne?^^ Vagy megosztand a vlemnyed egy-egy tmval kapcsolatban a Mini Frumban? :)

   
 zene           kedv
 msn            idjrs
 tv           dtum, ra
 szeretem    valami j
 bejegyzs cm

 

http://japan-trend.blogspot.hu/

Photobucket

  

                

               

                

              

             

18/20
~cserk~
Jelentkezni a Chatben vagy a Vendgknyvben tudsz.

                            

       

 

 

 

 
Japn fanatikusok.:
Induls: 2007-08-08
 




             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

 

 

 

Japn

Hit s egyttls

Japn lakossga egyszerre kt vallst is gyakorol,a siutt s a buddhizmust.Ezek msfl ezer ve lteznek,s hatnak egymsra. A sinto a Japn shonos hitvilga,a Japn buddhizmus azonban olyan villgvalls,amely Kelet-s Dlkelet-zsiban,illetve Nyugaton tbb 100 milli hvt mondhat magnak.Japn shonos valls hagyomnynak neve az istenek tja ,ezt jelenti a Kami no Micsi Japn kifejezs,illetve a siuto sz ,amely a Kinai sen(szellem)s a tao (t) japn kiejets szerinti sszevont alakja . Mindkt elnevezst a sen s a tao knai rsjegyvel jellik. Kna hagyomnyibl fejldt ki  a kelet-zsiai valsi kltra ,onnan Koren keresztl a VI.sz.kzepn jutott el a buddhizmus japnba.Ekkor mg japn nem ismerte az rst,de az j vallsal az rsbelisg is elterjedt.A buddhista szent knyvek Knai fordtsban voltak hozzfrhetek,gy  japn arisztokrcia ttrt tagjai,tbb vszzaddal a buddhizmus dzles kr elterjedst megelzen,knytelenek voltak megtanulni a Knai rsjeleket.

A XVII-XIX.SZ.,a valls jjledsnek idszaka ta a sint az elterjettebb megnevezs , br a fellesztst szorgalmazk ppensggel Kna-ellenes rzelmek voltak. A sint gykerei a jappn strtnetig nylnak vissza . Legidsebb s legalapvetbb kpzete a kami (szellem,istensg) ma is meghatroz eleme a japn vallsnak. A buddhizmus szlfldje ,ugyanakkor japntl tvol Indiban volt. Az j valls azonban,a legtbb japn kltreszkzhz hasonlan knaibl rkezett. Kna hagyomnyaibl fejldtt ki a kelet-zsiai vallsi kltra ,onnan Koren keresztl a VI.sz.kzepn jutott el a buddhizmus japnba.Ekkor mg japn nem ismerte az rst,de az j vallsal az rsbelisg is elterjedt.s ,mivel a budhista szent knyvek Knail rdtak,a Japn arisztokrcia ttrt taggjai ,knytelenek voltak ,tbb vszzaddal a buddhizmus elterjedse eltt megtanulni a Knai rsjeleket.

Japn fldrajzi elhelyezkedse

Japn a Kuril-szigetektl s Szahalintl Tajvanig hzd, mintegy 3900 szigetbl ll Japn-szigetvilgban fekszik. Legfontosabb szigetei -D-i irnyban Karafuto (Jp. 1679-1875), Hokkaido, Honshu (a legnagyobb a fszigetek kzl), Shikoku s Kyushu. Mairuppo a Kuriru-szigeteken (retto vagy shoto) tbb mint 800 km-re szakkeletre tallhat Hokkaido-tl; Okinawa pedig a Ryukyu-szigeteken tbb mint 600 km-re dlnyugatra fekszik Kyushu-tl.

Az orszg 73%-t hegyek, hegyvonulatok bortjk, amelyek tvelnek a fszigeteken. A legnagyobb japn hegy a Fudzsi (Fujisan), 3776 m magas. Oyakobayama hval bortott cscsa (2337 m) a Kuriru-szigetek szaki rszn, kzvetlenl a tengerbl emelkedik ki. Kevs mezgazdasgilag megmvelhet fldterlettel rendelkezik. Mivel Japn vulkanikus znban fekszik, heves szeizmikus rengsek s vletlenszer vulkanikus tevkenysgek rezhetek az egsz orszg terletn. A nagy s rombol erej fldrengsek rendszeresen elidzik a cunamikat. Ezenkvl Japnnak szmos melegviz termszetes forrsa is van.

-D-i kiterjedse miatt Japnban nagyon vltozatos ghajlat alakult ki. Az szaki Sapporon a nyr enyhe, a tl hossz s hideg, rendkvl ers havazssal. Toki, Nagoya, Kiot, Oszaka s Kobe vrosokban - Honshu kzps s nyugati terletein - arnylag enyhe a tl, kevs vagy egyltaln nem esik h, a nyr meleg s csapadkos. Hakata - a Kyushun - enyhe tllel s rvid nyrral jellemezhet, ugyanakkor Okinawa szubtropikus jelleg. A Kuril-szigeteket, amelyek a Nemuro-flszigethez csatlakoznak, vastag kd takarja. 5 'gun' tartozik hozz: Kunashiri, Etorofu, Uruppu, Rakkoshima s Choka.

Japn -D-i irnyba haladva tz rgira oszlik: Hokkaido, Hokuriku, Kanto, Chubu, Kinki (amit Kansai-nak hvnak), Chugoku, Shikoku, Kyushu s Okinawa.

Ikebana

,

Ikebana: vgott virgok; hagyomnyos japn virgrendezs, a virgokat gy prbljk elrendezni, hogy az a legtermszetesebbnek hasson.

Eredete a 8. szzadig nylik vissza. A fiatal japn lnyok nevelsnek elengedhetetlen rsze volt az ikebana mvszetnek elsajttsa. Az ikebana kompozci a nyugati virgktszettl eltren nem a tmeggel hat, hanem inkbb az res terekkel dolgozik. Sznekben visszafogott, kevs anyaggal prbl ers kompozcis hatst elrni. A szimmetria helyett inkbb a kiegyenslyozott asszimetrit alkalmazza. A teljesen kinylt virgot ritkbban alkalmazza, fleg bimbt, rgyez, vagy szraz gat, szraz levelet alkamaz, az let vltozst, s a mlandsgot jelkpezve.

    Kp          A gsk szerepe                                      

A japn let jellege, a titkokkal, csodkkal tsztt japn kultra megkzelthetetlen s sokszor rthetetlen a nyugati emberek szmra. Leginkbb rthetetlen s flrerthet a nyugati trsadalmakban a gsk klnleges s rdekes szerepe. Sokan azonostjk ezeket a hlgyeket a prostitultakkal, s ennek kvetkeztben szmos flrerts keletkezett a teahzakban tevkenyked, mvszi tehetsggel megldott, nagyszer szrakoztat hlgyek szerepkrt illeten. Egszen msknt tl meg egy gst az tutaz klfldi, msnak ismeri meg, aki hosszabb ideig l Japnban, s merben msknt ltja s rtkeli a japn trsadalom.

A gsa szerves fggvnye a japn csaldi rendszernek. A japn ember nem szeret idegeneket fogadni a laksba, viszont nagyon kedveli a vendgeskedst, az gyek tertett asztal melletti elintzse blcs alapttele letmvszetknek. A hziasszonynak semmi keresnivalja nincs ilyen trsasgban, de az nem tagadhat, hogy egy szellemes, kedves n egszen ms irnyt ad a trsalkods menetnek, a vendgek hangulatnak. Ezt a krdst – hogy a vendgek szrakozzanak is, de a hziasszony mgse legyen jelen – a japn gsa-rendszer oldotta meg. A j gsa mindenek eltt a hziasszonyt helyettesti a hzon kvli vendgeskedsnl.

A gsa sz mvszt jelent, ezek a szp fiatal hlgyek bjos csevegssel, tnccal, zenvel, jtkokkal szrakoztatjk az ocsaja vendgeit. Mindenek eltt rzelmileg fggetlen, elfogulatlan lvn, fellpse biztosabb, clravezetbb, mindenkihez kedves. A j gsa magba egyesti mindazokat a kivl tulajdonsgokat, amelyeket a ni idellal szemben tmaszthatnak. Szp s szellemes. Mozdulatai elegnsak, mint gondolatainak kifejezsi formi. rt a politikhoz s kzgazdasgtanhoz, jrtas az irodalomban s a npmvszetekben. A gsa mindent elnyel, amit hall, semmit se ad vissza. Az igazi gsa erklcss.

Hossz vekig tart, mire elrnek erre a mvszi fokra, mire megtanuljk hogyan lehet minl kellemesebben s kultrltabban csevegve szrakoztatni a frfi vendgeket, s miben kell jratosnak lennik, hogy rszt vehessenek a sznpomps japn nnepeken. A gsk mvszi teljestmnynek szintje tjanknt s egynenknt vltozik.

Kyotban, Japn si fvrosban, ahol kpzsk a szoksosnl szigorbb, maikoknak – tnc asszonya – s geikoknak – mvszet asszonya – nevezik a gsa-jellteket, illetve a gskat. Hossz, fradsgos utat jrnak be, mire elsajttjk sajtos mvszetket. A nvendk maikktl elvrjk, hogy tanulmnyaik mellett kivegyk rszket a hzimunkbl. Ha hanamacsiban lnek, elleshetik a helyes viselkedst s ltzkdst, a szoksokat, korn bepillantst nyerhetnek mestersgk kvetelmnyeibe. El kell rnik, hogy szeressk s megbecsljk az oneszanok s az okesznok, ha sikerl megkedveltetni magukat, gymkodni fognak felette, gondjt viselik, segtenek problmik megoldsban, bevezetik az ozasikibe, bemutatjk vendgeiknek, st az okija anyja adoptlhatja is a gst.

A szorgalmas tanuls, letviteli s viselkedsi szablyok, eljrsok, szoksok, teendk, mvszetek elsajttsa a gsknak ktelez volt. Fontos rszei a klnfle ksznsek, udvariassgi gesztusok a vendgek, az okija s ocsaja inden lakja irnt. Minden elkpzelhet helyzetben hasznlatos viselkedsi szablyokra megtantjk a nvendket. Ezeket nem tananyagszeren sajttjk el, hanem nnjeik magatartst figyelve s utnozva.

Reggeltl dlutnig – 10-11 rtl dlutn 3-ig – egy klnleges tanintzetben tartzkodnak, ahol tncot, zent s teaszertartst tanulnak. A tanrk utn visszatrnek az okijba s hzimunkt vgeznek, majd 4 ra tjban elkezdenek kszldni a 6 rakor kezdd vacsorkra. A maikonak akkor is kszenltben kell vrakoznia, ha nincs dolga este, mert vratlanul is szksg lehet a szolglataira. A maikknak 1950 eltt nem volt szabadidejk, ma azonban egy hnapban 2 szabadnapjuk van.


A maiko belpse a gsa-trsadalomba

A gsk klnbz trsadalmi osztlyokbl kerltek ki. Voltak olyan lnyok akik vidkrl kerlnek a gsa-negyedekbe, k ltalban mveletlenek. Voltak, akiket a gsahzak a 9-10 ves korukban adoptltak – a szegnyebb csaldok gyermekeik utn tetemes sszeget kaptak, melyet, ha a gsa felszabadult, vissza kellett fizetni – s gskk vlhatnak a teahzak tulajdonosainak lenyai. Mivel sok rtegbl kerlnek ki a jelltek, elkpzettsgk s mveltsgk vltoz.

A maiko tanulkat egy-egy okijn vagy vacsorn keresztl veszik fel. Ennek mdja ltalban a szemlyes ajnls: csak gy lphetett kapcsolatba az okijval, ha bemutattk. Ha a folyamod nem ismer olyan szemlyt, aki ezt megtehetn, megkeresheti az okija szvetsget, amely lehetsget teremt neki a bemutatkozsra. Ha a bemutats megtrtnt, a folyamod a szleivel egytt ltogatst tesz az okijban. Ha megllapodnak, a jellt, mint sikomi-szan kltzik az okijba, ahol elszr szolglknt dolgozik, s kzben figyeli a maikokat s geikokat.

Ma a legtbb jellt 15 ves korban kezdi a tanulst, de van, aki csak 18 vesen, a kzpiskola elvgzse utn vlasztja ezt a hivatst.

A sikomi idszak kb. egy esztendeig tart. Ez alatt az id alatt a lny egyszer kimonban jr, hajt kedve szerint viselheti, de le nem vgathatja. A kimon viselst meg kell szoknia, s gyakorolnia kell, hogy az sszes kiegsztvel egytt magra tudja lteni az elrsoknak megfelelen. Sajtos mdon kell sszehajtani, s egy japn paulowniafbl kszlt komdban, a tanszuban tartani.

A sikomi-szan lete megerltet s napjai hosszak. Meg kell vrnia, amg a vacsorrl visszarkez nvrei vgeznek, s csak aztn tisztlkodhat, ha az okija minden lakja vgzett a tisztlkodssal – ez lehet akr hajnali 3 ra is – s msnap korn kell kelnie, hogy el ne kssen az iskolbl.

A kpzs els szakaszn sikeresen tljutva a gsa-nvendk kb. egy hnapra minari-szan lesz. Megtanul bnni a sironurival, s magra lti az ohikizurit.

Meg kell tanulnia, milyen a helyes testtarts, viselkeds, a vacsorahelyisgbe val belpskor trtn meghajls megkvnt mdja, s azt, hogy hogyan kell beszlni a vendgekkel, s az elvrt, hagyomnyos mdon szrakoztatni ket.

Ezt az idszakot a szan-szan-kudo zrja le, amikor maikov vlik a jellt. A maiko s oneszanja szakval knlja egymst, mindketten 3 kortyot isznak 3 kis csszbl, majd a maiko nneplyes mozdulatokkal csszt cserl az ocsaja okaszanjval, majd a tbbi t jelenlev elljrval. A maiko j nevet kap, mely magba foglalja nvre nevnek egyik betjegyt. Ez a szertarts jelzi, hogy hivatalosan is befogadtk a hanamacsi csaldba.

ltalban az oneszan is ahhoz az okijhoz tartozik, ahova a nvendk. A nvr feladata, hogy vdenct megtantsa arra, amit a hanamacsiban tudni kell, s tancsokkal lssa el. Egy szemlyben tantn s gym is.

A gsa-jelltek azonban nemcsak megfigyels rvn sajttanak el dolgokat, hanem iskolba is jrnak. A kezd gsa tanulsnak els napjn vgignzi a rangids gsa kszldst. Minden gsa-jellt egyforma frizurt hord, ez a vareshinobu nev hajviselet.


A tanterem

Az iskolban a tanterem ajtaja a folyos kzps rszrl nylik. A tgas tantermekben nincsenek szkek s padsorok, a padlt tatami bortja. A tantermek szma iskolnknt mindssze hrom-ngy. A teremben az egyik fal mentn egy nagy tbla hzdik, rajta egy sor akasztval, amin apr tblcskk lgnak, rajtuk vastagtott vonalakkal rt nevek. A falitbla a jelenlti v szerept tlttte be.

A hagyomnyos japn meggyzds szerint a mvszetek tanulst legjobb akkor kezdeni, mikor a nvendk hat ves, hat hnapos s hat napos. A mvszetet nem elmleti, hanem gyakorlati ton sajttjk el, ezrt ajnlatosabb minl hamarabb kezdeni, hogy bepljn a testbe.


Zene- s nekrk

Minden gsnak meg kell tanulni a samiszenen – sz szerinti jelentse: az zls 3 hrja – jtszani, mely egy gitrszer hangszer, keskeny fanyaka van, 3 dugval hangolhat. Teste egy kis fadoboz, melynek tetejre dobszer macskabr van rfesztve. Kis dobozban vagy tokban szlltjk. Sokszor elg sokig jtszanak rajta, s rendszeresen hangolni kell. Elsajttsa flttbb nehz, sajtos tehetsget, adottsgot s nagy szorgalmat kvn. Samiszen jtkban klnbz stlusokat sajttanak el a tanulk: nagauta, kijomoto, takivazu s utazava stlust. si mdszer segtsgvel sajttjk el a samiszen jtkot, azaz halls utn tanulnak meg jtszani a hangszeren. A samiszenzene legsibb formja a szambasz, eredetileg a sint fogadalmi tnchoz ktdtt. Kedvelt kezdszm ez a tradicionlis zenei koncerteken. A hangszeren jtsz gsa csak ujjai hegyvel rinti a hrokat s a hvelykujjval tjkozdik a hangszer nyakn. A csszsok megknnytse vgett selyembl kszlt als kntse ujjt flig rhzza a kzfejre.

A gsknak ms hangszereken is meg kell tanulni jtszani. Egyik legels tanulnivaljuk dobolni a cucumi nev kicsi dobon. A sznpadi fellpseken ksrik a tncosokat hat dobos s egy fuvols zenekarknt. Minden hangszerhez rteni kell egy kicsit. Trdel helyzetben jtszanak rajta, akrcsak a tbbi hangszeren, a vllon tartjk s kzzel dobolnak rajta. Az okava nev nagydobot a combra kell helyezni, a taikot llvnyra teszik s dobvert hasznlnak hozz. Mind a hrom dobon meg kellett tanulni jtszani, meg kellett tanulni a klnfle tsmdokat. Az egyik az ucsikomi, amikor a kart a test el viszik s visszakzbl tnek a dobra, a msik jellegzetes tsmd a szarashi amikor az egyik karral tnek a dobra, a msik kart pedig ezzel egyidejleg felemelik. Miutn a kznsg ltja a zenekar minden tagjt, minden mozdulatnak kifinomultnak, kecsesnek szpnek kellett lennie. A tants mdszere minden hangszeren egyforma volt, az oktat eljtszott valamit – eleinte egyszer dallamokat vagy csak egy-egy hangot – s azt a tanulk utnoztk.

A dob, a fuvola s a samiszen rk utn nekra kvetkezik. nekelni azoknak a lnyoknak is ktelez megtanulni, akik nem kpesek jl intonlni s sosem szlztak. Az rkon 5 daltpussal foglalkoznak rszletesen. Megtanulnak npszer balladkat, hossz trtneteket, elmesl dalokat a kabuki-darabokbl s rvid zens verseket eladni. Meg kell tanulniuk balladkat, verseket rni Haiki-formban. Ezeket mr egszen kis korban elkezdik tanulni.

A tnc

A zene mellett a tncnak is nagy szerepe van a gsk mvszetben. Br mindenkinek meg kell tanulni a tncok alapvet elemeit, csak a leggretesebb s legszebb gsk fejleszthetik mvszi fokra tnctudsukat. A gioni gsk a Inue Tnciskolba jrnak, amely a N sznhz hagyomnyait kveti, mg a pontocsi krzet tnciskoli a kabuki hagyomnyt tantjk. A tnclpseket is hasonl mdon oktatjk, mint a zent, a tanr eltncolja, megmutatja, s a tanulk leutnozzk. A maikok s a geikok nagy odaadssal kszlnek a pontos koreogrfira pl sznpomps tnceladsokra. A tncokat 10 fs csoportok adjk el, a mozdulataikat tkletesen ssze kell hangolni. A legismertebb tncelads a Cseresznyetncknt ismert Gion-Kubu-i Mijako. Az Inue tnciskola tncait csak nk tanthatjk. A Cseresznyetnc sznpadra lltsa bonyolult feladat, mivel a szenvedlyes zent s tncot tmrtetten kell bemutatni, ezltal gyorss s dinamikuss vlnak az eladsok.

A tncok kzl meg kell tanulni a Fudzsima- s Hanajagi-iskola tncait, majd Nisikava mester tncait.


Egyb mvszetek: teaszertarts – kalligrfia – ikebana

A zenei mvszeteken kvl nagy hangslyt fektetnek a tea-szertarts – szad oktatsra, mely a gsk kpzsnek nagyon fontos rsze. Clja nem felttlenl a teaivs lvezete, inkbb a j modor s az etikett bemutatsa, miltal gazdagodik az illet szemlyisge s kultrltsga. Minden mozdulata szertartsos: az dvzls, a tea elksztse, a cssze tnyjtsa, az ikebana rtkelse, de mg a fstlk illatnak lvezete is. A sokfle teaszertartsi stlus kzl az Omote-szenke nevt csak a hanamacsikban ismerik jl, az Ura-szenke nevt viszont mindenki. A teaivs szertartsa leginkbb trdepl helyzetben vgrehajtott tnchoz vagy meditcihoz hasonlthat, melyhez kifinomult, kecses mozdulatok tartoznak. A tea-szertarts elvgzse egy vagy kt gsa dolga, akik a vendgek eltt ksztik el hagyomnyos mdon a tet. A tea-ksztshez szp csszket, bambuszbl kszlt kis seprket hasznlnak. A tea porr trt levelekbl kszl, amit forr vzzel egytt egy habos zld masszhoz a maccshoz ntenek.

A gsk kpzshez tartozik, hogy jrtassgot szerezzenek mg a Sod – kalligrfia – illetve a Kado – ikebana, a virgrendezs – mvszetben. Az recsettel, fekete tussal paprra vetett rsjelek egy nll mvszet jellemzi. A tokonomk jellegzetes dszei: vszakokat, buddhista gondolatokat, knai kltemnyeket vagy japn mondsokat jelentenek meg. A Mijako tncnnepeken lltottk ki a maikok s geikok kalligrafit.


Az illemszablyok

A gsk kpzse legnagyobb rszben a megfigyels rvn val tanulson alapszik. A teahzakban nevelked gsa-jellt szerencssnek mondhatja magt, ugyanis remekl megfigyelheti, hogyan mozognak, viselkednek az idsebb gsk. A minerai idejben sok mindent kellett elsajttaniuk. Az oktatk nagy hangslyt fektettek a helyes magatarts oktatsra. Kpzsk olyan dologra is kiterjedt, mint az ajtnyits, az idsebbek megszltsa, a szobkba val belps, illetve a szoba elhagysa. Megtanultk, hogyan viselkedjenek idsebb trsaik jelenltben. Ha vrakozs kzben egy idsebb gsa lpett a gardrb-budorba, a cipt rgtn a cipllvnyra kellett helyezni. Segteni kellett a haori levetsnl, azt azonnal rendesen ssze kellett hajtani, majd a kzitskt, legyeztartt s minden egyebet, ami nla volt, az llvnyra helyezni. Ha az idsebb gsa ksve rkezett a bankettre, lehajtott fejjel illett ksznteni s tadni neki a helyet. A trsadalmi illemszablyok elsajttsa is a megfigyels rvn trtnt. Gyakorlatra kellett szert tenni abban, hogyan illik belpni egy helyisgbe, megtlteni egy szaks poharat, hogyan vegyk t az tnyjtott csszt s tegyk a helyre. Meg kellett jegyezni a teahzak felszolglinak s az idsebb gsknak a nevt, illenden ksznteni a fogadbizottsgot, a hakojkat s a hz egsz szemlyzett. Ezeket a mozdulatokat az idsebb gsktl, a nvreiktl tanultk meg s fejlesztettk mvszi fokra a tanulk.


ltzkds – kimoniskolk

Az illemszablyok mellett nagy hangslyt fektettek a gsk az ltzkdsk elsajttsra. Viseletk a kimon, melynek viselst szablyok rtk el. Ezek a szablyok nem sajtthatk el a foglalkozsok alkalmval, leginkbb a tncrk alkalmasak arra, hogy a gsk megtanuljk termszetesen viselni ezt a ruhadarabot, gy, hogy knyelmesem tudjanak benne mozogni. Csak gy lehet feltns nlkl beilleszkedni egy gsacsoportba. Gyakorolni kell, hogyan cssztassk finoman, enyhn csmps lbtartssal, kiss hajltott trddel az egyik lbukat a msik el, hogyan hajltsk enyhn vllukat s tartsk elegnsan karjukat a testk mellett jrs kzben. Minden vszaknak, nnepnek, htkznapnak megvolt a maga trendje, milyen szn, anyag legyen az ltzk. jvkor vastag s fnyes selyembl kszlt kimont ltttek. Februr, mrcius s prilis, valamint oktber, november s december hnapokban durvbb vagy finomabb szvs kreppselyemben pompztak. Mjus, jnius s szeptember viselete a kttt selyem kimon volt. Jniusban, augusztusban selyemgzbl kszlt ruht hordtak. Az iskolban s a htkznapokban vrsesbarna, vkony selyembl, vszonbl akari- vagy jociuri-selyembl ksztett kimont viseltek. Az ltzkdsen kvl nagy hangslyt fektettek a hajviselet s a sminkels elsajttsra.


A vizsga

Minden tantrgybl vizsgt kellett, hogy tegyenek a jelltek. A vizsgkat minden hnapban egy elre meghatrozott napon tartottk. Erre az idpontra alaposan fel kellett kszlni. Aki a vizsgn megbukott, 3 hnap utn ismtelhette meg. Aki hromszor megbukott, tehetsgtelennek nyilvntottk, kizrtk a gsa-jelltek kzl.
A Simbasi-gsnak a kvetkezkben kellett jnak lenni: samiszen-jtk, Kijomot stlus nekls, Nasikava-tnc. A sikeres vizsga utn sszel s tavasszal be kellett mutatni a sznhzakban a hagyomnyos Azamura-tncokat, jniusban az Azamura-revt. prilisban s oktberben az Azamura-tncokban a 13 ves tanulktl a legkisebbekig mindenkinek a sznpadon kellett lennie. Akinek sikerlt a vizsga, kezdhetett kszlni az els fellpsre. Az ohiromt megelz 8-10 napon t gyakoroltk a minerait.


Mizuage

A gsa-jellt letben fontos esemny a mizuage, a szzessg elvesztse, melynek szintn komoly szertartsa van. A maikok szzessgt rversre bocsjtjk. Akiket a gsa-jellt nvre –kijell–, a maikonak meg kell ajndkozni egy ekubo nev stemnnyel. Majd a kivlasztott s megajndkozott frfiak elkezdenek az okija vezetjnl licitlni a jellt mizuagjra. Aki a tbb pnzt gri, az veheti el a maiko szzessgt. A jelltek tbbsge egy tucat frfit ajndkoz meg. Maga a szertarts szakivssal kezddik. Gyorsan lezajlik, de aki elveszi a maiko szzessgt, a gsa mizuage-patrnusa marad lete vgig, m ez nem jelent semmifle specilis eljogot.


Erikae – a maikobl gsa lesz

A maiko 20-21 ves korra lesz geiko. Az tmenetet az erikae jelzi: a maiko vrs gallrjt fehrre vltja. A kezd gsk fogaikat feketre festik, mely az rettsg jele. Ez a szoks a Heian-korra (794-1185) vezethet vissza. A szan-szan-kudoval szemben az erikat nem nneplik, nem ksri semmi szertarts. A felavatott gsa kztrlket s nosigamikat osztogat, s sorra ltogatja a hanamacsiban l bartait, ismerseit, majd elad egy kurokami-tncot.


 

A geiko szolglati ideje, melyet az okijban tlt, 5-6 v. Ezalatt az id alatt szolglja le mindazt, amit az okija r fordtott ruhzatban, anyagiakban, szeretetben, gondoskodsban. Szolglati ideje leteltvel fggetlenn vlik, maga irnytja letet. Tanulsa azonban nem r vget. Tbb rra is jr, hogy tovbb javtsa mvszi kpessgeit. Ezenkvl gyakran tovbbkpzik magukat otthon olvasssal, nyelvtanulssal a trzsvendgeik ignyeinek, rdekldsi krnek megfelelen.

A gsk feladata, kpzse, mint lthatjuk, nem mindennapi dolog. Hossz s fradsgos utat jrnak be, mg a sikomi-szanbl maiko, a maikobl pedig szabad s fggetlen gsk lesznek. A szablyok szigor betartsa, a rgi idk szoksainak s gyakorlatnak rzse folytn ezek az rdekes nk kzvettik a hanamacsik trsadalmnak finomsgait, Japn mvszetnek mltjt, fltve rztt kulturlis rksgeit. k az orszg mltjnak kztiszteletben ll lettemnyesei.

 

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.