*Pumagirls.gp_________Csiharu&Koizumi Japanese site*


Konnichiwa.!*-*Merre keveredtl Kedves?!... Ht, ha mr itt vagy nzz csak krl..remljk tetszeni fog az amit ltsz .Nos az oldal ugyebr amint  lthatod Japnnal  az Animkkel, Mangkkal s mindennel ami ezzel kapcsolatos foglalkozik.Hogyha mr gy is erre jrtl krlek rj a  vendgknyvbe. Mivel ketten szerkesztjk az oldalt ezrt hasznld a tbbes szmot.^^" Arigatooooo.~.^ [Ui.:Olyan modul nincs fent ami res lenne!]


Szeretnd megnzni milyen jdonsgok vannak, vagy esetleg hirdetnl, kattints az Oldal menpontra.Esetleg megszeretnd nzni mi a divat a japn tiniknl? Akkor katt ide:Japn divat.Viszont, ha a szigetorszg rdekel akkor a Japn menpont val a szmodra.Tetszenek a Mangk&Animk ?Vagy Videk -at esetleg Kpek -et szeretnl nzni,de mg Extraz vagy a cuki a Hello Kitty is rdekelne?^^ Vagy megosztand a vlemnyed egy-egy tmval kapcsolatban a Mini Frumban? :)

   
 zene           kedv
 msn            idjrs
 tv           dtum, ra
 szeretem    valami j
 bejegyzs cm

 

http://japan-trend.blogspot.hu/

Photobucket

  

                

               

                

              

             

18/20
~cserk~
Jelentkezni a Chatben vagy a Vendgknyvben tudsz.

                            

       

 

 

 

 
Japn fanatikusok.:
Induls: 2007-08-08
 




             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

 

 

 

Karuta

Lers.:

A verseny-karuta mr a 19. szzad kezdettl jelen volt, viszont a szablyok terletenknt eltrtek. Az eltr szablyokat a 20. szzad elejn rendszerezte az jonnan megalapul Tokii Karuta Szvetsg, majd megrendeztk az els verseny-karuta bajnoksgot. A szablyokat nmikpp mdostottk azta.

Elszr 1934-ben prblkoztak egy nemzeti szvetsg ltrehozsval, ez ksbb a Japn Karuta Szvetsg megalapulshoz vezetett. A szvetsg 1955-tl tart bajnoksgokat frfiaknak, 1957-tl pedig mr nknek is.

Ma mr a verseny-karutt szles krben jtsszk Japnban. Maga a jtk egyszer, versenyzi szinten jtszani viszont olyan magas szint kpessgeket ignyel, mint a gyorsasg s a memria. Ebbl kifolylag Japnban a sportok kz soroljk.

Br maga a karuta nagyon npszer Japnban, nagyon kevs verseny-karuta jtkos van. Megkzeltleg 10.000 s 20.000 f kzttire tehet a verseny-karuta jtkosok szma Japnban, ebbl 2.000-et sorolnak a C fokozat (vagy 1 danos) flttiekhez, akik regisztrlva is vannak a Japn Karuta Szvetsgnl.

A japn orszgos karuta-verseny bajnoksgot minden v janurjban az mi Dzsingban tartjk (egy sint szently), Siga prefektra tsu vrosban. A Meidzsin (mester) cmet 1955 ta kapja a frfi gyztes kapja, a Queen (kirlyn) cmet pedig a ni gyztes 1957 ta. Mindkt gyztest a Bajnokknt ismerik. A htszeres Bajnokot rk Mesternek nevezik. A kzpiskolsok szmra tartott orszgos versenyt minden v jliusban tartjk.

Az utbbi idben a jtk egyre tbb nemzetkzi jtkosokat szerzett. 2012 szeptemberben zajlott az els nemzetkzi bajnoksg, a jtkosok Amerikbl, Knbl, Dl-Korebl, j-Zlandbl s Thaifldrl rkeztek.

A tapasztaltabb karuta jtkosok megtanuljk mind a 100 tanka verset s a krtyk elhelyezst a meccs elejn. A krtyk helye tbbszr is vltozhat a meccs folyamn.

7 olyan vers van, ami egy sztagos (Mu, Szu, Me, Fu, Sza, Ho, Sze) s 86 vers, ami 3 sztagos. Pldaknt: 3 krtya kezddik a 'Csi' sztaggal, ez a "Csihajafuru", "Csigirikina" s a "Csigiriokisi", teht a jtkosoknak azonnal reaglniuk kell, amint meghalljk az eltr rszt a versnek, ez az gy nevezett kimaridzsi. A kimaridzsik folyamatosan vltoznak, ahogy a meccs folyamn kiesnek a hasonl sztaggal kezdet versek. Ebbl kifolylag szksges a gyors gondolkods, reakci id s a fizikai gyorsasg. Egy tlagos karuta jtk krlbell 90 percig tart, beleszmtva a 15 perces memorizlsi idt. Egy orszgos versenyen a gyztes ltalban 5-7 meccset jtszik.

A versenyen prbra teszik a jtkosok mentlis s fiziklis trkpessgt. Azt lltjk, hogy akr 2 kg-ot is veszthet a versenyz a meccsek alatt.

 

Szablyok.:

A verseny-karuta egy az egy elleni jtk, amit egy olvas (recitl) s egy br segt. Minden hivatalos meccsen az Oisi Tengudo ltal gyrtott krtykat hasznljk.

Mindkt jtkos vletlenszeren hz 25 jtkkrtyt a 100-bl, majd lerakja ket 3 sorba a sajt trfeln. A jtkos trfele 87 cm szles s 3 cm vlasztja el t az ellenfl trfeltl.A jtkosoknak 15 perce van, hogy memorizljk az sszes mezn lv krtyt, amibl az utols 2 percet hasznlhatjk fel arra, hogy gyakoroljk a csapsukat a krtykra (megrinteni nem szabad ket).

A jtk az olvas bevezet versvel kezddik, ami nem tartozik a 100 vers kz. Ez a bevezet olvass elsegti a jtkosokat abban, hogy hozzszokjanak az olvas hangjhoz s az olvass ritmushoz. Csak ezt kveten kezd olvasni az olvaskrtykbl. Ebbl a 100 krtybl 50 a jtkmezn van, mg a maradk 50 karafuda, teht felolvassk, de a jtkosoknak figyelnik kell, nehogy hozzrjenek valamelyik krtyhoz, ugyanis hibnak szmt.

Az a jtkos, aki elszr rinti meg a megfelel jtkkrtyt, kiveszi a jtkbl azt. Ha a jtkos az ellenfl trfelrl vesz el egy krtyt tkldhet egyet a sajt krtyi kzl. Ha mindkt jtkos egyszerre r az adott krtyhoz, az a jtkos lesz, akinek a trfeln volt.

Ha a „hzs szerencsjn” mlik a meccs, vagyis mindkt jtkosnl mr csak 1 lap van, a leghatkonyabb megolds, ha megvdik a sajt trfelkn lv lapot.

Az a jtkos nyer, akinek hamarabb elfogy az sszes krtya a trfelrl. Egy egyszer gyakorlsnl nincs br, a kt fl klcsnsen figyeli egymst, hogy betartja-e a msik a szablyokat. A hivatalos verseken is legfeljebb 1-2 br figyeli az sszes versenyzt s csak akkor krik ki a vlemnyket a jtkosok, ha nem tudjk ki volt a gyorsabb.

Otecuki[HIBK].:

Nem szmt hibnak, ha ugyanazon a trflen msik krtyhoz r valaki, ahol a megfelel krtya van. Ebbl kifolylag a jtkosok az adott krtya krnykn lv krtykat is elthetik.

Bntets jr akkor, ha rossz trflen r hozz egy krtyhoz valaki. Ilyenkor az ellenfl tkld egy krtyt a sajt trfelrl a hibz jtkosnak.

Ha egy jtkos hozzr valamelyik laphoz egy karafuda felolvassakor, 1 krtyt kap bntetsbl.

Dupla hiba.:

Dupla hibnak szmt, ha egy jtkos megrint egy krtyt az ellenfl terletn mikzben az ellenfl hozzr a j krtyhoz a jtkos sajt oldaln, ezt 2 krtyval bntetik.

Dupla hibnak szmt, ha egy jtkos karafuda esetn mindkt oldalon hozzr valamelyik krtyhoz, ezt 2 krtyval bntetik.

A krtyk elrendezst brmikor meg lehet vltoztatni a jtk alatt (csak a sajt terleten), viszont a tlzott trendezseket szegnyes sportszersgnek tartjk.

s csatolnk mg hozz , egy magyar facebook-os honlapot is :)
https://www.facebook.com/versenykaruta

 

/wikipdia/

 

 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!